Däckbyte och klet överallt

Måndag och tillbaka till skolan efter en sjukt bra helg.

I skolan var allt som vanligt och inget speciellt hände mer än att vi hade HLR på gympan och halva klassen stod på knäna och tryckte på platsdockor i takt till musiken på tv:n. Kul såg det ut om inte annat!

Efter skolan vandrade jag hemmåt och lite senare kom pappa hem och frågade om vi skulle ut o övningsköra lite. Jag svarade visst, och han sa att han bara skulle fixa spegeln på bilen som var lös, och sen kunde vi åka. Typ en timma senare går jag ut och frågar hur det går för honom, och då står han och lagar bakdörrarna som inte gått att öppna på hela vinter - Det är trots allt våran gamla sketna saab jag snackar om - Det slutade med att jag hjälpte honom att byta till sommardäcken, så nu kan jag det oxå. Jäkligt jobbigt var de med de jäkla sega muttrarna som skulle av o all olja eller va de nu är som var över allt.

När vi äntligen var klara körde vi ner till statoil så fick ja tanka oxå. Fast de har ja ju gjort innan. Sen körde vi runt lite och när vi kommit hem och jag ätit middag skulle jag sätta mig ner och njuta av lite lugn o ro vid datan, men vad händer inte då om det inte börjar åska??

Pappa kom ner o sa till mig o stänga av datan, så så blev de med det. Men nu har det slutat så nu e jag nöjd :)

Imorgon blir det nationella i Engelska, vi får se hur det går. Hoppas de är lätt :)

Puss på er! <3

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0