au revoir eller avoah??

Tredje dagen i underbara Paris, och än så länge har vi inte ens gått förbi Eiffeltornet även om vi ser det från vårat fönster.
Dagen igår bestod av shopping, och jag fick inhandlat skor och en väska!

Under mig dundrar tunnelbanan förbi, sexvåningar upp i huset och ändå hörs den. Hela Paris är en hel jäkla labyrint av tunnlar, och när vi går där nere väcks minnen av en film jag sett, som jag inte minns vad den heter, men den handlar om en tjej som somnar på en metro station, och när hon vaknar är hon inlåst...

Idag var det tänk att vi skulle gå in på Louvren och titta, Mona Lisa har vi ju sett, fast de va fem år sen, så skulle va kul att se på den, men annars finns de ganska många andra intressanta saker där som Mumier och sånt. När vi kom dit efter lunch ändrade vi planerna eftersom köerna va sjukt långa, och vi kände inte att vi var pigga på att ställa oss i dem.

Vi tog istället en buss och åkte iväg. Vi vandrade runt och ett par timmar senare tog vi bussen till Notre Dame, vi stod där o fottade et tag och sen vandrade vi vidare och käkade middag på en grekisk restaurang, där en cola kostade 66 spänn!!! :O HELT sjukt!

Efter middan vandrade vi runt i regnet, och tog en buss hem. Varje gång man kommer in i en affär hälsar parisarna trevligt, och vi svarar glatt, men när man går och de säger "au revoir" som mera uttalas avoah typ blir det kaos i hjärnan och ett konstigt läte kommer ut ur munnen. De franska uttalen är helt sjukt jobbiga, och jag tror aldrig jag kommer fåin de i huvudet.. eller ur munnen för den delen!

Nu börjar klockan bli mycket och om två minuter börjar Eiffeltornet glittra utanför fönstret, precis som den gör i fem minuter varje hel timme när solen gått ner...

Living the dream in Paris <3


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0