Hasta la pasta

Nyligen hemkommen från Gran Canaria sitter jag här förkyld och bläddrar igenom mina 40 mail jag fått under veckan.
För att uppdatera lite tänkte ja skriva ner dagarna på Gran Canaria lite förkortat, både för att inte tråka ut eventuella läsare, och för att slippa sitta här hela natten.


Väckningen gick igång klockan 05:00, lördag den 20/12 och vi hasade oss upp för att dra på myskläder och packa bilen. Sedan bar det av mot landvetter. Efter en flygtur på fem timmar o tio minuter landade vi i Las Palmas, och en varm fläkt mötte oss i trappan ut från planet.  Vi åkte en buss till flygplatsterminalen och möttes av den typiska spanska lukten av deras rengöringsmedel. När vi äntligen fått våra väskor och fått våra hyrbil åkte vi till våran lägenhet som låg i San Agustin. Vi packade av våra saker och sedan blev det middag på en bar med mina mostrar Veronica och Teresa och Veronicas kille Cristian och även min mormor kom dit, som jag inte träffat på 8 år. Det kändes lite små konstigt, men samtidigt väldigt kul att träffa henne.
Sammanlagt hade vi tre dagar med sol, resten var gråa. De soliga dagarna är inte särskillt roliga att berätta om eftersom de innebar solning mest hela tiden. De gråa dagarna innehåller lite mer, men ingenting som skulle förändra världen särskillt mycket, det va nämligen shoppning.

Julafton morgon började det hända lite mer. Jag hade fruktansvärt  ont i halsen, och därför gick jag o syrran o handlade tre apelsiner, och en citron. Väl hemma gjorde vi juice av dessa, och sedan var det bara att hälla i sig detta. Det va fruktansvärt äckligt och surt, men jag fick ner allt ( 3 glas sammanlagt ). Efter någon halvtimme blev jag jätte trött och jag märkte snart att jag hade feber. Jag blev liggandes i sängen resten av dagen, tills det blev dags att ge sig av till mormor och äta julmiddagen förståss.
Väl hos mormor gick jag och la mig och vilade i två timmar. Sedan satt vi och åt en svensk julmiddag under ett partytält, i regnet, på Gran Canaria.

De två resterande dagarna på Gran Canria gick jag på tabletter och hostmedecin, men jag han iaf sola lite den sista dagen.

Väl hemma igen känner jag mig inte alls brun eftersom jag missade en av de tre soldagarna på grund av min feber, men resan känns ändå lyckad och bra,  eftersom jag fick träffa mina kära släktningar som jag inte träffar allt för ofta.


Hej på er!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0