dag 24 florida

Hejsan, det blev inget lake house som vi trodde. Killarna bestämde sig gör att åka dit imorgon istället.
Så vi åkte hem till deras hus, satt där och dem var typ halvt däckade allihopa så efter en kvart drog vi tillbaka hit.

Nu ska vi nog kika på någon film eller nått.
Annars har dagen varit ganska vanlig. Vi klarar oss bra här utan Alison, men imorgon kommer hon tillbaka igen.

Ena stunden längtar jag efter att få åka härifrån. Känner mig så klar med denna "staden" och saknar folket där hemma. Saknar att prata svenska. Kunna säga precis det jag känner. Engelskan funkar bra, men det är ändå inte riktigt samma!
Nästa stund vill jag stanna. Deras planer, och liv är så enkelt jämför med det där hemma på något sätt.
Det enda jag inte längtar till är mörkret och kylan!!
Nej, nu vill jag åka till Helena, se västkusten och sedan vill jag hem och fira jul med familjen.
Jag är grymt sugen på glögg, och riktig mat. Känns som att jag äter en massa konstigt här bara. Och öldrickare har dem gjort mig till också. Det är det enda jag dricker här (förutom i Miami för där shottade vi tequila så det rök om det)

Igår kväll kom helt plötsligt Kadys kille och hans kompis hit utan förvarning, och där stod vi i myskläder. Nästa stund spelade vi kort och drack öl. Dansade till Robyn på verandan och gjorde shotgun med öl efter öl.
Mådde sådär imorse när jag vaknade, men förtjänade väl det efter galenheterna!


Kommentarer
Postat av: Johanna

för att du ska längta hem ännu mindre till mörkret och kylan: solen har gått ner halv fyra och dagen är 7 timmar lång. och det ska komma snö och bli -15 grader om några dagar....

Svar: aaah crazy!!
Matilda

2012-11-29 @ 12:19:11
URL: http://johannameh.blogg.se

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0