Teoriprovet avklarat

Väckning klockan sex, för att sedan befinna mig på krokslätts fabriker halv åtta.
Jag kom dit, och det var bara fyra andra personer där. Två som skulle köra upp och en som oxå skulle göra teorin. Jag gick in i ett fotobås och fotograferade mig, och när jag kom ut var det plötsligt massor av folk i rummet. Jag anmälde mig i receptionen och skrev på det som sedan kommer bli mitt körkort.

Sedan satt jag och väntade i en halvtimma. Inte bra om man är jag. Jag blev så jäkla nervös. Helt iskall om fingrarna och knäna var helt skakis så jag funderade starkt på om jag verkligen skulle klara av att resa mig när det var dags.

Det gjorde jag. Vi gick in i salen och ställde oss längst ner, och sedan blev vi uppropade. Vi lämnade in vårat ID hos henne och skrev under ett papper. Sedan satte vi oss vid datorerna och fick köra igång när vi var redo.

Det kom en massa frågor om saker som jag aldrig ens tänkt på tidigare, som vart man ska sätta fast wiren till släpvagnen, och hur många färre människor som skulle dö om alla höll hastighetsbegränsningarna. 

Jag har nog aldrig varit så nervös över att trycka på en knapp innan. Men jag lyckades trycka på avsluta - och det stog GODKÄND! jag blev helt chockad. Trodde inte på det, och när jag skulle hämta mitt ID och mitt intyg så skakade hela rösten när jag tackade. Sedan var det två dörrar ut ur rummet. Jag var tvungen att fråga för att veta vilken jag skulle ta...

Mamma hämtade upp mig, och vi åkte iväg och jobbade.
Resten av dagen kändes ganska bra, det kändes inte riktigt lika jobbigt att jobba eftersom jag hela tiden kom att tänka på att jag klarat teorin.

I bilen på vägen hem blev jag omkörd av en bil med släpvagn, och jag tänkte direkt "hur fort får den köra?" innan jag hann tänka ut svaret stoppade jag mig själv. Jag behöver inte repetera det längre! Jag är teori skadad!
Och gissa om det ska bli skönt att slippa plugga teori ikväll! Nu kan syrran få mina böcker!


Hur cool är inte jag som har ett passerkort så jag kommer igenom alla dörrar i hela huset??


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0