Vovvarna är på besök

Hej där ute!
I morse tog syrran och jag bussen hem till farmor och farfar på andra sidan Kba, och där hämtade vi hundarna.
Jag lyckades göra sönder mitt paraply och till slut gav jag upp på att laga det, så det var bara att gå hem i regnet.

Mida började direkt springa iväg, medans Kalle inte alls verkade vilja gå.
Johanna fick gå super sakta och Kalle gick typ två meter bakom henne, medans jag fick gå och dra i Mida så att hon inte skulle springa fram.

När vi kommit ur farmor och farfars område så ville helt plötsligt inte Kalle ta ett steg längre, utan han tvärstannade och vi stog där i typ tio minuter innan vi lyckades få honom på bättre humör.
Efter det gick han och viftade på svansen och verkade ha kommit över sin lilla depression.

När vi gått över ån så var det översvämning på vägen och vi fick klättra och hålla på, och sedan sprang vi runt lite med dem på en äng så dem fick springa av sig. Över en timma senare är vi hemma igen, men Mida lyckades inte kissa på den långa promenaden så det blir nog en till snart.

Det var ett äventyr att torka dem små galningarna, och när jag till slut släppte Mida så kutade dem runt hela huset flera varv. Jag lyckades täcka över våran vita soffa innan dem attackerade den, men mammas och pappas säng blev smutsig innan vi hann stänga dörrarna.

Nu ligger hundarna lugna i varsin fåtölj och jag och syrran ska käka lunch!




Kommentarer
Postat av: lisbeth persson ica maxi

Åhhhh, härliga kollega, vilken kanonfin blogg o vilka underbart vackra hundar!!!

Svar: Tack så mycket!
Matilda

2012-10-25 @ 18:38:21

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0