Nu satan ska här köttas

Om tio dagar är det solsemester som gäller, och tills dess tänker jag kämpa järnet på gymmet.
Jag var på gymmet i fredags, igår och idag. Imorgon kommer jag inte hinna så det får bli vilodag.
 
Det sköna när man går tredje gången så tätt inpå är att man känner en helt ny styrka som man inte alls kände första dagen. Smidigheten kommer tillbaka efter bara några gånger, och styrkan sitter där bak i ryggmärgen.
Det som är nästan ännu goare är när man blir lite taggad och känner att man vill till gymmet. 
Nu gäller det bara att hålla igång det.
 
För första gången någonsin har jag skapat en spelningslista för gymmet, bara för att ha något att lyssna på, på bandet. Det gäller att lura sig själv till att det är kul, tills det faktiskt blir lite kul.
 
Nu gäller det väl bara att försöka skärpa sig matmässigt också. (Alldeles för mycket chips för att det ska vara okej...) Men så länge jag tränar kan jag faktiskt få unna mig lite gott oxå! 
 
Idag blev det storkok av chili con carne. Så himla gott, och perfekt att ha lite extra i frysen för en regnig dag. Vi var himla duktiga på storkok ett tag. Soppa och grejer. Det känns både nyttigt då det är hemlagat, och ekonomiskt då man köper storpack och maten räcker i flera dagar (och ändå blir det över till några lådor in i frysen). 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Om du inte behöver musik som taggar dig på bandet så är mitt tips att lyssna på podcasts istället! Började med det i höstas och bestämmer mig innan att jag ska hålla på tills avsnittet är slut (typ 40-50 min :) ) Roligare än att lyssna på en spellista som blir tråkig efter tre gånger haha. Mina favoritpoddar är Hanapees otroliga podcast, Relationspodden (med Bingo Rimer och Katrin Zytomierska!) och Fredagspodden med Hanna och Amanda. Jag veeeet att du antagligen har en förbestämd uppfattning och tror att det är tråkigt, men testa!

Svar: haha ja jag har funderat på det, men aldrig tagit tag och testat! får helt enkelt göra det!
Matilda

2015-03-12 @ 10:31:41

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0