katten, skolan och julkänslor

Hemmaplugg idag, och min lilla goding Chilou ska såklart hjälpa till. 
Han vill gärna hjälpa till med allt.
När jag rensat kattlådan ska han gärna sitta i och blockera, när man skriver på datan vill han också skriva på datan. När an duschar sitter han nyfiket utanför och tittar på (vill ju helst inte bli allt för blöt) Och när man borstar tänderna är handfatet väldigt intressant. Men det är mysigt!
 
Han börjar ock bli så stor! Han har fått massa päls, och hans svans börjar bli fluffig! 
Vi har även börjat lära oss vad han gillar och inte. Både i form av leksaker, personlighet och mat.
Kyckling är favoriten. Det går inte att stå och skära kyckling i köket utan att han blir tokig och flyger upp på diskbänken. Dock kan vi numera äta utan att han flyger upp och ner på bordet.
 
Han har inte riktigt fattat vinkeln med vart man ska klösa och inte. Soffan är trevlig, och även dörrmattan. Men som tur är klöser han inte så mycket! 
 
Vilken liten sammanfattning av vår katt det blev! haha!
 
Så sammanfattningsvis av skolan då, så är förska kursen för terminen godkänd och vi är i mitten på den andra. 
Jag börjar bli sugen på jul... eh knäpp?
Men ja, det är lockande att köpa julmust och det lär nog inte dröja allt för länge innan jag ger in för att smaka den första för året. Häromdagen frågade jag Lukas om vi skulle göra egen julskinka i år... ja jag vet inte vad det är som händer!? Kanske är det för att jag har en egen liten familj nu som jag börjar längta efter jul?
 
Vi beställde hem halloweenkostymer igår, så nu hoppas jag bara att jag slipper jobba den 2 november... Det ser inte lovande ut just nu. Men hoppet det lever!
 
Här är två bilder på chilou medans jag skrev det här inlägget, och som ni säkert vet så har ju chilou sitt egna instagramkonto så följ honom där vetja ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0