Bra Zebra

Sedan vi börjar denna kursen med responsiv design har jag varit ovanligt uppmärksam på mobil användning ac webbplatser. Det blir väl så automatiskt när man lär sig något nytt såklart. 
 
Jag har till exempel fortfarande skador från rörligbild kursen på gymnasiet, vilket är fem år sedan. Där fick vi lära oss om vikten att klippa i scener i en film. Än idag sitter jag och stör mig på om håret ligger olika i scener som är ihopklipta i filmer. eller om huvudrollen håller armarna på olika sätt. Det är sådana småsaker som ingen ska märka, och därför fuskar de som klipper ibland för att göra det enklare. 
 
I allafall, tillbaka till det där med responsiv design så fick jag till exempel ett utbrott igår när jag försökte kolla mailen på hotmails webbplats på mobilen. Det gick inte att zooma ut, och det gick inte att röra sig. Jag blir nästan lika irriterad som jag blev igår bara av att tänka tillbaka på det nu...
 
Knäppt hur mycket man påverkas av kunskap. Jag känner redan att denna kursen typ vart den viktigaste, roligaste och mest lärorika kursen hittils, och jag har inte ens genomgått halva kursen än... det måste dock vara ett bra betyg?
 
okej, så tillbaka till verkligheten så sitter jag alltså hemma och pluggar idag. Och det är på kurser som denna - när det är kul och man fattar - som det verkligen går BRA att plugga hemifrån. Timmar kan flyga förbi för att man sitter och pillar och grejar, och man vill inte släppa detaljen förens den är fixad!
 
Ikväll ska vi köra pubquiz - favorit i repris på förra veckans filmquiz, fast på annan pub och med annat tema.
Det ska bli välsand skoj! Häromdagen gjorde jag faktiskt en lag-bild till oss. 
För att enkelt förklara lagbilden: Förra veckan pratade vi om att John ska åka till Amterdam där är folk höga, och på nått sätt ledde den konversationen till en zebra. När vi skulle bestämma namn blev det därför Bra zebra. 
Sedan kom vi plötsligt på att han som ledde quizet var Australienskare, och skulle läsa det som BH Zebra istället. Då skrev nadja till DD efter namnet, så då blev det "Bra Zebra DD" (Double D)
 
Här är i alla fall min otroligt snygga (photoshopade) bild!
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0