“Serendipity. Look for something, find something else, and realize that what you've found is more suited to your needs than what you thought you were looking for.”

Det har snart gått ett år sedan jag åkte till Florida och volontärarbetade, men det känns så himla avlägset nu och jag saknar det enormt mycket!
Det är absolut något av det bästa jag gjort, någonsin! Jag är så glad över det jag fick uppleva och se, och de människor jag träffade. 
 
Jag sitter och tittar igenom bilderna, minns de roliga minnena och saknar dagarna i solen bland djuren.
Ibland tror jag nästan inte ens att jag verkligen har gjort det. Det känns mer som en dröm. Det är ganska ofattbart att jag vandrade runt bland tigrar och björnar och matade dem med bara några centimeters mellanrum.
Jag var inne i samma bur som fladdermöss medans de hängde i taket ovanför mig och sov.
Jag gick rätt in i spindelnät med spindlar så stora att jag mest ville dö för att jag inte tittat mig för.
Jag lockade på lodjur med rått kött medans en annan av tjejerna hämtade ut resterna av en skunk som dem dödat (den lukten!!!) 
Jag hjälpte ägarna till gården att gömma undan sina maskiner som någon anmält stulna till polisen, fast de inte var det - sånt som bara händer i USA!? Och det verkar ju inte alls misstänksamt när de gömmer dem heller....
 
I alla fall, jag saknar det något enormt och är så galet glad att jag hamnade där jag hamnade, allt tack vare att jag inte kom in på skolan förra hösten och var så grymt uttråkad på att jobba. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hur mycket kostade att jobba som volontär i Florida? Hade du kontakt med någon organisation eller hur gick du tillväga? :)
Med vänlig hälsning, Maria

Svar: Jag betalade runt 11000 plus flygbiljett som låg runt 6000.Jag gjorde min anmälan via denna hemsidan: http://www.studin.se/volontarresor/volontararbete-usa-florida-djur-vard/
och sedan när jag väl var anmäld tog en engelsk förening över, och dem hjälpte till med allt från telefonnummer till tips på vad man skulle packa med sig.
Matilda

2013-11-08 @ 21:09:04

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0