fullt ös i helgen!

Har blivit väldigt dåligt med uppdateringar här på senaste.
Måste helt enkelt skylla på att jag haft fullt upp!!
 
Gårdagens arbete på bröllopet var riktigt kul, men ganska tufft också. När det väl hände saker så hände allting samtidigt! 
 
I början av kvällen var Jasmine (hon jag jobbade med) så himla bröllops-kär.
Hon skuttade runt och ville också gifta sig, och jag tänkte äsch dettaa är inget för mig.
Men så när kvällen gick, och  vi fick se brudparet ihop. Och när brudgummen sjöng en egenskriven sång och spelade gitarr till bruden så började jag också mjukna upp. 
Tillslut skuttade vi båda runt i köket och var helt knäppa... 
 
...Tills slutspurten kom då borden skulle brytas och vi helt plötsligt skulle städa undan glas, bestick och tallrikar efter 53 pers. Stressigt värre, och lättare blev det inte när fem släktingar skulle in i det lilla köket och "hjälpa till", men tillslut blev vi klara och då värkte både ben och fötter.
 
Jag och jasmine tuffade hemåt när vi var färdiga, och Annelie (hon som gifte sig) var enormt tacksam för vår hjälp, och att hon var nöjd gjorde det hela så mycket roligare!
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0