2013, bästa året!

Jag sitter och bläddrar igenom hela förra året på bloggen.
Lite roligt hur man kommer på saker som man glömt, och som det känns som en evighet sedan man upplevde.
Det känns som detta året har varit jättelångt. Eller det kanske är för att så mycket har hänt i mitt liv.
 
Jag minns förra årets början som var en massa jobb, fester och mer jobb.
Jag var grym på gymmet. Hela våren tränade jag tre-fyra gånger i veckan och längtade till och med dit emellanåt. Saknar den känslan!
 
 
Sedan fick jag reda på att jag skulle få en ny lägenhet. Så himla underbart med förstahandskontrakt.
Sedan började packandet av min lägenhet. Och allt krångel med att kontakta killen som skulle flytta in, och höra om han ville flytta in tidigare för att jag skulle slippa dubbla hyror. Allt löste sig så perfekt!
 
Sedan var det dags att städa lägenhet. Usch va äckligt. Vi lyckades skrubba loss så mycket skit som jag bott i som vi trodde var missfärgning av golvet. Men nejdå det lossnade, och jag undrade varför jag aldrig testat att köpa nått ordentligt och försöka skrubba redan när jag flyttade in...
 
Sedan fick jag nycklarna till nya lägenheten och det var bara att flytta in och börja göra sig hemma.
 
 
Jag var hundvakt åt mosters galna vovve. Mysigt, men kaos samtidigt.
Och det var i denna vevan som jag började träffa Lukas. Ingen eller inget skulle kunna få mig att tro att han några månader senare skulle betyda så mycket för mig som han gör idag. Och nu är vi till och med sambos. 
 
Det gick fem nätter från att jag fick nycklarna till att jag faktiskt sov i lägenheten första gången.
 
Min reseguide som jag skrivit om att vara volontär publicerades på Reseguiden.se's hemsida.
 
Vi köpte biljetter till Bruno Mars, och mamma fick biljetter i födelsedagspresent (Bara ett halvår innan hon fyllde år).
 
Jag jobbade som serveringspersonal på ett bröllop. Det hade jag helt glömt.
 
Min gammelfarmor gick bort, vilket var väldigt svårt att greppa först eftersom vi träffas så sällan då hon bor i Finland. Jag kunde inte åka med på begravningen, vilket var riktigt jobbigt, och det var först då jag började förstå vad som hänt. 
 
Det blev den årliga schlagerfesten hemma hos Marcus, sedan hade jag en liten inflyttningsfest med utgång.
 
Mamma och pappa fick träffa Lukas för första gången, och nu var det redan juni...
 
Det blev några studenter att gå på... och årets första dopp avklarades den 6/6!
 
Summerburst knackade på dörren, riktigt skoj med två dagar av bra musik och mys med Carro. Sedan innan jag visste ordet av det satt jag på planet mot min drömsemester med syrran!
Vi hade en sån jävla underbar månad i USA att detta året hade blivit helgrymt av bara den resan!
 
Jag kom hem och var äckligt brun (tyckte inte det då, men inser nu hur brun jag faktiskt var)
 
Jag hade lovat mig själv att rensa garderoben på gamla saker så jag hade plats för allt det nya jag köpte i USA, och det höll jag.
 
Det blev augusti och vi hade kräftskiva med Kleemens, och sedan fick jag veta att jag kommit in på högskolan till hösten. Och några veckor senare hade jag och syrran en kräftskiva. 
 
Jag och Lukas blev officiellt ihop, 10 Augusti.
 
Jag fortsatte jobba ända tills dagen innan det var dags att åka till Borås och starta mitt nya liv som student.
Vi försökte ha nollning, men våra faddrar sög, så vi gav upp ganska snabbt. Vi hade i alla fall några roliga kvällar.
 
De senaste månaderna därefter känns som en snabb vind som bara blåst förbi. Hösten har gått så fort att jag inte hunnit med.
Massa mysiga kvällar, och förvånansvärt bra väder (Peppar, Peppar)!
 
Vi hade den årliga (?) Halloweenfesten hemma hos Anna. Riktigt lyckad!
 
Jag köpte min älskade nya dator, och sedan åkte vi till Stockholm och tittade på bästa Bruno Mars!
Sedan blev det flyttkaos, när vi under två helger som engentligen var proppfulla med andra planer försökte få över alla Lukas saker hit och flyttstäda hans lägenhet... men vi lyckades och nu har vi bara en kaosartad lägenhet här att få ordning på! 
 
Nu är jag blek, har en sambo och har haft det bästa och mest händelserika året i mitt liv än så länge.
Nu väntar en fullproppad månad med avslut i ett förhoppningsvis varmt och soligt Gran Canaria med underbara familjen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0