För alla er nyfikna där ute

Okej så här är det. Jag ska åka som volontär i fyra veckor i November. 
Stället jag ska till är en fristad för skadade, dåligt behandlade eller föräldralösa "exotiska" djur. Så som till exempel tigrar, björnar, vargar, mindre kattdjur och bland annat fladdermöss. Helt enkelt dem som behöver hjälp.
Djuren har varit hos människor som inte kan ta hand om dem och kan därför aldrig mer släppas ut i det vilda, dem behöver komma någonstans där dem blir omhändertagna, och får en så naturlig fortsättning på livet som det bara går att göra i fångenskap. Då får dem komma dit jag ska. 
Stället ligger mitt i ingenstans i Florida, en och en halv timma från Orlando.
Vad jag ska göra där är bland annat att hjälpa till med förberedning, och matning av djuren. Renovera och bygga inhängnader, städa burar och liknande sysslor. 
 
Några bilder lånade från google:
 



Efter att jag har varit volontär är planen att jag ska åka och hälsa på Helena som är i Santa Barbara och pluggar. Där ska jag stanna i ungefär en vecka innan jag ska tillbaka hem till verkligheten och förhoppningsvis få besked om att jag har kommit in på skolan jag vill plugga på till våren. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Låter så spännande men du får säkert jobba en hel del. Det blir helt klart ett avbrott i den vanliga vardagen! Jag hoppas du fortsätter att blogga därborta så man kan följa dig. Kram

2012-09-07 @ 11:26:40

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0