Hur ska detta sluta?

Högskoleprovet is killing me!!
Men det känns ändå som att jag gör framsteg.
När man väl har kommit in i det, fattar vad man håller på med, och det känns bra så vänder det helt plötsligt. Man blir jätte trött i hjärnan, gör fel hela tiden, och man vet att det är dags att ta en paus.
Det är det som är det jobbiga när man väl sitter där. Det är då det gäller, och man ska sitta där heeela långa dagen och göra sitt bästa. 
Det spelar ingen roll om hjärnan kollapsar och man känner att man behöver ta en paus på två dagar. Det är nu eller aldrig som gäller.
 
Jag läste läsförståelser. Man skulle räkna ut hur många ord man läste i minuten. Jag läste ungefär hälften så många som dem tycker man ska läsa i minuten för att man ska ha gott om tid för att svara på frågorna....
Alltså måste jag läsa dubbelt så fort, jag som ändå tyckte jag läste ganska fort redan!
 
Jag får la försöka hänga på nyhetssidorna och läsa grymt tråkiga texter om saker jag inte försår och ta tiden på hur fort jag läser, så kanske jag hinner bli lite snabbare tills det är dags!? 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0