3 Maj 2012, London

Min syster kom och hämtade mig strax innan sex, och hon körde mig hem till Carro.
Där packade Carro ner sina saker i min resväska, och vi väntade på Marcus och hans mamma.
Dem kom och hämtade upp oss vid halv sju, och sedan åkte vi hem till Anna och hämtade henne.
Mot säve, och flygplatsen åkte vi sedan, och väl där hade gaten väskinlämningen inte ens öppnat så vi satte oss ner och väntade lite.
När vi väl hade lämnat av våra väskor gick vi in till insidan och väntade på planet. Vi åt lite, pratade och vill att tiden skulle gå fortare. Planet var sent, typ nån halvtimma eller så, och tillslut fick vi komma ombord.
Vi lyfte nog runt tio, och som tur var fick vi plats bredvid varandra, och bakom varandra.
Flyget kändes som en hel evighet och jag ville bara komma fram. Varmt var det oxå. Jag som alltid brukar sitta och frysa ombord!
När vi kom fram fick vi stå i världens längsta kö för att kolla passen, och när vi äntligen kom ut färifrån åkte våra väskor redan runt på bandet och väntade på oss.
Vi hittade stället där man köper bussbiljetten in till London, och köpte tur och retur biljetter.
Vi vandrade till bussen, och hoppade på. Knökad med italienare var den, och sedan var det bara att sitta där och vänta på att vi skulle få komma fram och sova.
Bussen skulle ta 75 minuter, men tog mycket längre tid. Väl framme vandrade vi över till Victoria station, och försökte hitta hur vi skulle ta oss till hotellet.
Buss hade vi tänkt, men då behövde man ha mynt för att köpa biljett. Vi hade bara sedlar.
Ingen av de få ställena som var öppna tjugo över ett på natten ville växla åt oss, så tillslut gav vi upp och försökte få reda på ungefär hur dyrt det var med taxi.
En nisse försökte lura med oss i en svarttaxi. "20 pund, plus tio för väskorna. Vänta här i fem minuter" sa han.
Fan heller, tänkte vi, och gick till en "riktig" taxi istället. 15 pund kostade den redan. Halva priset lixom...
Äntligen kom vi fram till hotellet, och då kom nästa problem, skulle vi få checka in??
På hemsidan stod det att incheckningen slutade vid midnatt, och vi hae mailat hotellet men inte fått svar.
Dörren var låst, och vi ringde på. Efter några minuter kom en sömnig indiska man och öppnade dörren.
Men vi fick checka in utan problem. Vi gick in, jag försökte peka på bokningsnumret, men han ville bara veta namnet vi bokat på, och sedan tryckte han nyckeln i  min hand. "second floor" sa han, och sedan gick han tillbaka till sin soffa där han låg och sov.
Två enkelsängar och en dubbel, och efter en snabb övenenskommelse om hur vi skulle dela upp sängarna så gick vi och la oss.

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0