work in progress

Idag har vi fått gjort en massa!
Väckningen ringde 6.30, alldeles för tidigt egentligen, men vad gör man inte för att utnyttja dagen till fullo!? ;)
Vi vaknade till lite, och sedan packade vi bilen med stegar och grejer och åkte ner till lägenheten.

Vi tejpade lister och fönster, och sedan målade vi första lagret.
När vi var klara städade vi lite allmänt där städfirman hade missat, och sedan åkte vi hem och åt lunch och hämtade lite andra penslar.
Efter det åkte vi tillbaka ner och målade lager två, och när det var klart drog vi bort all maskeringstejp.
Mamma ringde precis när vi var klara och undrade hur det gick.
Nån timma senare hämtade hon upp mig och vi åkte till IKEA och köpte grejer.
Det blev två bord, ett soffbord och ett matbord, en tvättkorg/pall, fyra stolar till matbordet, en spegel till hallen, och en massa andra småsaker som en mindre spegel, krokar, och lite skålar.

Vi packade bilen i säkert en halvtimma, och sedan åkte vi till lägenheten och lastade in allting.
Nu har jag ätit, tittat på Glee, och är trött.
Imorgon blir det jobb, och sedan ska jag till lägenheten och städa och bygga ihop IKEA grejer!

By the way, Undrar hur lång tid det kommer ta innan jag kallar lägenheten för hemma...!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0