idag blir en shoppingdag

Tja!
Idag ska jag och Helena ner till State street här i Santa Barbara, hoppas på bra shopping!
Vi ska mötas på bussen eftersom Helena kommer direkt från skolan! Så strax ska jag testa den amerikanska lokaltrafiken! Tydligen ska den vara väldigt skumpig, och med mestadels studenter och mexikanare, men vi får se!
 
Har bestämt mig för att åka till LA de två sista dagarna här eftersom Helena ändå måste plugga hela helgen.
Mamma är en glädjedödare och fick mig på dåligt humör när jag pratade med henne precis, eftersom hon sa "Tror du att du kommer få roligt i LA ensam?"
Det blir vad man gör det till, och eftersom jag spenderade gårdagen ensam här i Santa Barbara och här knappt finns något att göra så tror jag nog att jag kan över leva i LA ensam i två dagar där det finns massa att se!
Jag har inget emot att vara ensam, förutom när det kommer till att äta ute på restaurang. Men man måste övervinna sina farhågor.
 
Det ultimata är såklart inte att åka dit ensam, men vill man se saker här i livet och ingen annan delar samma intresse eller har samma möjlighet så måste man ibland klara av att göra det ensam.
 
Med det ordspråket tackar jag för mig, nu ska jag gå ut i solen, hitta tillbaka till mitt bra humör som jag hade innan, och njuta av min sista vecka här i USA! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Vad härligt att se att du tar för dig av den värld du är i. Ha så jätteroligt i LA. Finns som sagt hur mycket som helst att göra där. Kram

2012-12-05 @ 20:34:53
Postat av: Marcus

Åååh du kommer ha suuperroligt i LA juu! En av världens häftigaste städer juu! Så avis!!! (Kanske du finner dig en amerikanare! - ta en rik ifall du ska ha nån!) hihi

2012-12-05 @ 22:26:41

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0