Ovälkommen gäst i badrummet

En spindel har valt att flytta in i mitt badrum, och han har bestämt sig för att väva sitt nät i ena hörnet av min dusch.
Såg honom när jag duschade igår, och först tänkte jag bara låta honom vara, så kanske han skulle ge sig av, men några timmar senare var han fortfarande kvar och jag bestämde mig för att mot min vilja ta till "våld".
Så jag sprutade ner honom med vatten, och sedan försvann han någonstans bakom badkaret.
Jag sprang därifrån, och hoppades på att han skulle följa med vattnet ner i avloppet. 
Men nej, det verkar som om han trivdes, för idag är han tillbaka i sitt hörn. Vad fan ska jag göra denna gången?
Han är ju så högt upp att jag inte når honom, inte för att jag klagar direkt, ju längre bort desto bättre!! 
Hade det varit en liten spindel hade jag klarat av det, men det är en sån där stor äcklig med spretiga ben...
Alla förslag är välkomna, och om du känner att du får lust att hjälpa till att ta bort den IRL, så är du mer än välkommen. Jag bjuder på middag! 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0