Bacondagen

Ja då var det äntligen fredag, så jag har längtat!
Fast den började inte riktigt så bra som man kunde hoppats på...

Sminkningen sket sig. Jag fick ta bort och göra om, och jag kladdade mascara över halva fejjan. Men det löste sig tillslut, och jag tror jag ser okej ut nu i alla fall!

Sedan skulle jag laga mat. Till frukost skulle jag steka bacon hade jag bestämt. Så jag började med det. Men medans jag stod där så kom jag på att jag inte hade någon lunch att ta med till jobbet, så då hämtade jag lite tortellini som jag satte på spisen. Sedan påminde mamma mig om att jag behöver äta någonting ikväll innan jag går ut.

Jag slutar nämligen kvart över åtta, och sedan ska jag bara hem och äta och byta om för att sedan åka till Caroline på förfest!

Så då kom jag fram till att jag hade tillräckligt med bacon för att göra lite carbonara till middag. (Min familj äter så sent så man vet aldrig om det finns mat färdig tills jag slutat ikväll nämligen)

Så där stod jag, med bacon upp över öronen, kokande tortellini, och kokande penne-pasta. Samtidigt som jag försökte vispa ihop ägg och ost.
Det kokade över, och jag brände mig på fingret. Kaos typ. Men sedan fick jag ihop allting.

Så idag är det officiellt bacondagen!

Frukost: baconmackor
Lunch: Tortellini med bacon
Middag: penne med carbonara (som det är bacon i)

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0