11 september

Jag ägnar en liten tanke åt alla dem som dog för tio år sedan.
Jag minns så tydligt, hur mitt tio-åriga jag kom hem från skolan för att upptäcka vad som hänt, och sedan se på teven resten av kvällen. Kanal efter kanal visade hur flygplanen flög in i tornen och hur dem rasade samman.

Det är konstigt hur en sådan sak kan etsa sig fast i hjärnan. Hur många andra dagar minns jag från samma år? Inte många. Men en sådan sak minns man bara.

Bara det att dem pratar om det på nyheterna här, och att det har nämnt i tidningen varje dag under den senaste veckan gör ju att man blir lite tagen. Så jag kan inte ens tänka mig hur det är att vara i USA idag.

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0