Högskoleprovet

Väckningen ringde i morse, och först fattade jag inte ens att det var den. Men upp gick jag, och med en mugg kaffe i handen åkte jag ner till lindälvsgymnasiet där högskoleprovet skulle äga rum för min del.
Väl där strömmade det in bilar och folk från alla håll.

Tack vare att min syster förklarat vart salen skulle ligga hittade jag lätt dit. En hyfsat liten grupp med folk. skönt det. Han som "höll" i provet var lite velig och påminde om min mediakomunikations lärare Olav. Lite småvelig, och upprepade allting sjuhundra gånger.
Men då visste man i alla fall vad man skulle göra.

De två första proven gick så fruktansvärt fort att jag inte hann med alls. När "Olav look-aliken" sa att det var fem minuter kvar hade jag flera uppgifter kvar.

Men sedan kom "samma" prov igen, och då gick det bättre, jag var till och med klar och satt och väntade i flera minuter (typ tio) Kollade igenom svaren lite snabbt, men orkade inte lägga energi på att ändra och titta för noga.
Man skulle ju spara lite hjärnkapacitet tills senare lixom...

Mitt i var det lunch. Alla lämnade i princip skolan utan jag som hade med mig pizza från igårkväll. Så jag satte mig i "café Olga" (tror jag det hette, enligt en skylt) och pratade med Anna i mobilen.
Sedan fortsatte det, och sedan efter fem delprov på 55 min. styck så fick jag äntligen åka hem.
Nu är det bara att vänta på resultatet. ska bli väldigt kul att se vad jag fick! HAHA!

Detta gör jag aldrig om igen!!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0