jag borde spärras in när jag sover

Jobb igår då, och efter det gick jag in och handlade bröd för halva priset och godis.
När jag sedan kom hem dog jag på soffan ett tag, sedan gjorde jag varma mackor till middag, och efter det la jag mig med min godispåse i soffan och körde igång Avatar.
Hälften in i filmen kunde jag knappt hålla uppe ögonen längre, och eftersom klockan ändå var kvart i tolv så kändes det helt okej att gå och lägga sig en fredag. Så jag övergav soffan och gick till sängs istället.

Härlig sovmorgon idag, inget jobb förens på måndag.
Har haft för mig något knäppt i natt och slängt runt lösnaglar i halva rummet... jag borde spärras i när jag sover. Man kan aldrig lita på vad jag kan komma att hitta på.

Har jag berättat om när jag var mindre och gick i sömnen på finlandsbåten?
Där har man ju sådana mysiga små hytter som man sover i. Själv har jag inget minne av detta, men mamma har gladeligen berättat det flera gånger.
Det var mitt i natten. Mamma vaknade av att jag reste mig upp (lätt för att vakna??) och klev ur sängen. Hon frågade vad jag gjorde, men när jag inte svarade antog hon att jag skulle på toan. Men nej, jag gick till dörren (den som leder ut från hytten) och försökte låsa upp den. I underkläder. Vad hade hänt om inte mamma hade varit där och stoppat mig? Skulle jag vandrat runt på båten, sovandes, i underkläder mitt i natten??

Det var inte direkt detta jag hade tänkt berätta när jag började skriva detta inlägget, men nu vet ni det med!
Vi får la se vad jag hittar på idag! Men det är lördag och jag är ledig, så det spelar inte så stor roll vad som händer, för jag är glad ändå! :)

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0