Try not to panic



Jag vaknade vid halv nio i morse. Jag skulle iväg till Kompetens centrum för en sista gång och få lite papper påskrivna.

Jag sätter mig i bilen för att åka iväg, och hjulen känns typ lite fastfrusna, men det är ingen fara utan dem låssnar. Jag backar ett par meter, och när jag står med bilen halvvägs ut på gatan så kommer jag inte längre. Hjulen spinnar. Jag försöker köra framåt istället. men det går inte det heller. Jag försöker byta, mellan att köra framåt och bakåt, men jag kommer absolut ingenstans. Det sprutar vatten från höger framhjul.
Jag går ut och tar ut mattan ur bilen och lägger den under hjulet för att försöka få grepp, men det funkar inte det heller, så jag prövar att ta ut en till matta och växelvis prova under olika däck för att se om det är något mer däck som inte får fäste. Inget funkar. Mattan ligger helt plötsligt framför bilen, istället för bakom hjulet... hm?

Jag slänger frustrerat in mattorna i bilen igen. Börjar få panik. Jag ska vara på kompetens centrum om tio minuter.  Jag går och hämtar skyffeln och tar med mig grus från framsidan av huset. Jag försöker hacka lite i isen, och slänger gruset bakom hjulet. Det funkar inte det heller. Jag ringer pappa. Låter säkert helt hysterisk. Han svarar och säger att jag ska försöka köra fram och tillbaka lite. Men det är ju inte så jäkla lätt eftersom jag varken kommer framåt eller bakåt. Men sen, helt plötsligt rör sig bilen lite, och jag får fästa igen.

Jag var helt stressad när jag kom fram till kompetens centrum, och som tur var hittade jag en 15 min. parkeringsplats precis utanför, och jag kom typ fram en minut över tio.



När jag är klar åker jag till skatteverket och lämnar in pappret, och sedan kör jag till Kungsmässan. Jag vandrar runt och prövar jeans. Lungt och skönt och knappt några människor. Jag lyckades faktiskt hitta ett par på Zara som jag köpte! (Eller okej det var jeansleggings, men ändå!)
Sen köpte jag lite toffsar, eftersom alla jag har är jätte uttöjda och jobbiga.

Sedan körde jag hemåt, och nu står bilen p gatan utanför huset. Aldrig att jag kör in och parkerar där nu. Då kommer jag komma försent till jobbet ikväll!
Jag stod och hackade lite i isen för att få bort den, men det gick la sådär... Det var värsta lilla gropen med hjulspår i där framhjulet hade fastnat!

Nu ska jag käka lite lunch!


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0