Alla barnen hade facebook utan Siv, för hon hade ett liv

Enligt en artikel i aftonbladet så är alla våra stjärntecken fel, eftersom solen inte befinner sig på samma plats som den gjorde för 2000 år sedan. Enligt artikeln finns det även ett stjärntecken som idag inte ens existerar - ormbäraren - och jag skulle enligt dem vara en vädur, inte en oxe...

såhär skriver dem att stjärntecknen egentligen är:

Stenbocken: 20 januari till 16 februari.
Vattumannen: 16 februari till 11 mars.
Fiskarna: 11 mars till 18 april. 
Väduren: 18 april till 13 maj. 
Oxen: 13 maj-21 juni.
Tvillingarna: 21 juni till 20 juli.
Kräftan: 20 juli till 10 augusti.
Lejonet: 10 augusti till 16 september.
Jungfrun: 16 september till 30 oktober
Vågen: 30 oktober till 23 november.
Skorpionen: 23 november till 29 november.
Ormbäraren: 29 november till 17 december.
Skytten: 17 december till 20 januari.

Och om jag nu var en vädur så skulle några av mina egenskaper vara: Energisk - Utåtriktad - Ivrig - Frispråkig -Självisk - Dominerande

Istället för dem egenskaper en oxe sägs ha: Tillförlitlig - Strävsam - Praktisk - Musikalisk - Envis - Lat - Dominerande

Om jag får säga vad jag tycker så är jag nog snarare lat än energisk, utåtriktad - njaaa, och jag är nog mer praktisk och strävsam än ivrig och frispråkig! Vad dem än säger, och hur dem än gör så kommer jag alltid vara en envis oxe! så det så!

 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0