lite flummiga tankar en tisdagsmorgon

Jag ser en massa reklam om skolstarten med söta små anteckningsblock med pennor och gulliga suddigummin, och jag får värsta flashbacken till när man var liten och skulle börja skolan efter sommaren. Man var så exalterad över att få använda sitt nya pennfack, och ta hem alla skolböcker för att slå in dem i presentpapper så att man inte skadade böckerna.

Saknar den tiden när jag tänker tillbaka på det. Då när jag ville bli delfinskötare när jag blev stor, och det inte fanns några jobbiga saker. Inte ens ett enda betyg att tänka på.

Samtidigt längtar jag tills jag får flytta hemifrån, tills jag skaffar hund, och tills jag pluggar vidare och känner att det är "detta jag vill göra" i framtiden. Men allt det där är så läskigt. Det är så mycket att tänka på.
Det känns som att ju äldre man blir desto fler saker finns det att tänka på, och desto fler saker försöker folk lura på en om man inte är tillräckligt uppmärksam.

Jag vet inte riktigt vad jag ville komma fram till med detta, men nu fick jag sagt det i alla fall!


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0