Det finns alltid någon som har det värre

Regnet det bara öser ner.
Jag fryser.
Huvudvärken dunkar.
Jag är trött.
Tanken på att jag ska jobba tio timmar imorgon oxå gör inte saken bättre.


Underbara jobbarkompisar.
Tanken på hur lördagarna med Emma i delin brukar vara.
En tur till Göteborgskalaset med dem bästa i hela världen efter morgondagens jobb.


Livet är inte så jobbigt ändå. När man väger det dåliga mot det braiga.
Även om det jobbiga sakerna ibland är fler än det braiga så väger det braiga ofta upp ändå!
Det är ju ändå dem små sakerna i vardagen som gör det.


Regnets mysiga ljud utanför fönstret gör att det inte riktigt är lika jobbigt att det regnar. Jag behöver ju ändå inte gå ut!
Härliga gapskratt med goa kollegor mellan kunderna får timmarna att gå snabbare.
Gosiga raggsockar värmer kalla fötter..........

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0