Inventering på Ica maxi

God eftermiddag. Ja eller det känns som eftermiddag i alla fall.
Väckningen var inställd på kvart över fem i morse. Gissa om det kändes som om jag skulle ut och resa eller något när jag vaknade. Men nej, jag skulle och jobba.

Inventering på Ica Maxi med syrrans lag. De behövde några extra personer så... ja, jag fick ställa upp.

Vi började klockan sex, och där blev blev vi uppdelade i olika "lag" som gick till olika delar av affären. Jag hamnade vid schampoot och sminket. Jag började med att räkna rakhyvlar och deodoranter, och så satte jag upp gula lappar med antal av varje märke. Sedan gick personal som jobbade där på riktigt runt med apparater och knappade in antalet och tog bort våra lappar.
Jag fick ränka handdesinfektion som stog på en hylla. 248 stycken. Jag fick räkna om tre gånger för jag tappade bort vart jag var hela tiden...

Sedan fick jag räkna schampoo, och sedan smink. Sminket skulle räknas efter prisklasser, så allt för samma pris skulle räknas ihop. Lite klurigt. Sedan fick jag sitta och inventera i de lådorna som är under sminkhyllan. Där i låg det påsar med allt möjligt och det skulle rensas upp, räknas, och sedan läggas i olika påsar med en lapp med antal.

Jag hade på mig helt fel byxor märkte jag ganska snabbt. Så fort jag böjde mig ner för att ta de lägre hyllorna så visade jag halva rumpan. Ganska jobbigt!

Efter sminket fick jag gå vidare och "fronta", alltså ta fram alla varor på hyllorna längst fram så att det såg snyggt och prydligt ut. Vi visste först inte att vi skulle fronta, utan började räkna pasta paketen. Det blev ganska jobbigt eftersom jag inte nådde alls, och jag såg ingenting. Sedan kom killen förbi oss och frågade om vi fått instruktioner. Nej det hade vi ju inte. Så det visade sig då att det var fronta vi skulle göra. Tack gode gud för att vi slapp inventera där! Efter pastan fick jag fronta tvättmedel, och sedan var vi klara.

Det var beräknat att vi skulle jobba 6-12, men vi var så snabba så klockan var bara tio då vi samlades och efter några berömmande ord fick gå hem.

Jag är helt galet slut i armarna och ryggen, men eftersom jag även är trött i magen så antar jag att det mest är träningsverk från igår.

Nu är det lunch som gäller.

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0