en händelserik dag!

Hej där borta!

Idag började dagen med att vi tittade på DNA från bananer på naturen.
Vet inte om jag fick ut jätte mycket av det eftersom det mesta vi såg var luftbubblor...
Efter det var det foto, och sedan åkte Carro, Marcus, Jonas och jag till Kungs för att äta lunch.

Vi betsämde oss för att käka på Linneas, och alla beställde vad vi skulle ha.
Marcus och Jonas delade på en sån liten sak som piper när maten är klar, och jag och Carro fick varsin.
Först piper Jonas och Marcus, och dem går och hämtar sin mat.
Lite senare piper min, och jag går för att hämta min mat, men då står et två tallrikar där och väntar. Jag frågar tjejen i kassan om båda var för nummer 64 - som det stog på min pipsak - och hon sa ja, så jag antog att dem skrivit upp Carros mat på min med, och råkat ge henne en pipsak för mycket.
Vi börjar äta, men plötsligt börjar Carros pipsak att låta, och det visar sig att vi fick ännu en tallrik med mat.
Vi satt alltså där, 4 pers med 5 texmex-mackor, och ingen hade betalat för mycket.
Lite senare kom anna, så hon fick gratis lunch!


Efter lunchen åkte vi tillbaka till skolan för att hämta biljetterna till balen och studentfesten.
Efter att ha köat i 25 minuter så kom vi fram, men dem hittade inte mig, så dem sa att jag fick komma imorgon igen, och så skulle dem titta efter mig tills dess.

Jag och Marcus gick för att ha psykologiprovet som vi missat, och efter det var gjort så ringde jag till mamma.
Vi kom fram till att det var fel dag dem letat efter mig på, så jag gick och ställde mig i kön igen.
Marcus var snäll och höll mig sällskap och sedan kom även Sarah och köade med oss , minst en halvtimma senare kom vi fram, och dem letade igen, men hittade mig fortfarande inte, så jag fick leta själv.
Jag var typ femte personen på listan, men mitt namn var redan överstryken, så det var därför dem inte hittat mig.
Allt löste sig ändå, och jag fick mina biljetter.

På vägen hem vandrade jag förbi körskolan och hämtade mina böcker, och sedan vandrade jag hem.
Denna dagen har kännts otroligt lång och nu måste jag sätta mig och plugga... orkar inte!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0