Junior VM 2010


Denna fina mobilbilden summerar hela min dag, men jag tänkte att jag börjar från början ändå!

Jag kom fram, efter att ha åkt buss, tåg och buss, cirka klockan tio över tio.
Uffe, som sköter filmningen var inte där än, men jag hittade en dörr in för dem som skulle titta på träningsåken och satte mig ner och tittade i någon timma.

Efter det gick tiden mellan klockan halv tolv och fyra åt till att sätta upp kamerorna, vänta, äta lunch, och vänta ännu mera.

Invigningen började klockan fem och vi var fyra pers som filmade på tre kameror, så vi fick lite pauser emellanåt.
Kameran närmast isen är min favorit, och där stog jag under två perioder.
Sedan filmade jag även en period på den stora kameran som sänder live på webben, men den är inte lika rolig för där går det så sakta :P

När jag var på väg upp till podiet längst upp i rinken lyckades jag snubbla på ett avspärrningsband och flög rätt frammåt hälften på marken och hälften på stolarna som var där... ungefär såhär gick det till

Skratta så mycket ni vill åt min vackra bild, det är lugnt jag skrattar oxå!
Jag var i alla fall på väg till den där träsaken, men så var man tvungen att gå över bandet, och med tajta jeans och stela ben efter att ha vistats i en iskall ishall i flera timmar så gick det inte så bra.

Det slutade med att jag nu har blåmärken på benen och en stor bula under knät!

Strax är middan klar, och då ska vi käka och sedan ska jag slänga mig i sängen och sova!
Imorgon vet jag inte riktigt när jag ska in än, det är allt från att jag ska vara där vid nio till halv tre, vi får se!

Vill ni kika på tävlingen hemma så kan ni titta här, vet däremot inte hur bra kvalitén är, men emellanåt kan det vara jag som filmar ;)

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0