Money money money

Att 50-öringen ska försvinna till hösten antar jag att dem flesta inte missat, men nu läste jag att det pratas om att göra fler förändrningar i plånboken.

Tjugan kanske ska göras om till ett mynt, och så pratas det om att skapa ett tvåkronorsmynt och en tvåhundralapp.

Jag gillar att dem tar bort 50-öringen, och ett tvåkronorsmynt funkar bra för mig, för det betyder bara att det blir färre mynt att hålla reda på.
Inte en massa sketna 50-öringar, och så blir det lite färre enkronor att hålla reda på.
Men att göra om 20-lappen till ett mynt vill jag absolut inte att dem ska!

Jag hatar mynt som det är redan, svåra att hålla reda på och lätta att tappa bort.


Kilicka här om ni är intresserade av att läsa artikeln!


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0