Tjingeling!

Så galet skönt det är att vara hemma, att kasta toapappret i toalettstolen igen - och inte i en papperskorg bredvid för att rören är så tunna att det blir översvämning annars. Och gud vad skönt att det inte regnar här i alla fall!
Helt underbart att sova i min mjuka stora säng, utan att man smälter bort av värmen.

Jag övningskörde min syster till jobbet, och sedan åkte jag och mamma till Ica. När anna slutade jobba kom hon ner till mig, och vi kramade om varandra hårt. Sjukt skönt att se henne igen!
Vi köpte med oss mat och gick iväg till parken och satt och pratade ikapp oss i flera timmar.

Som sagt, skönt att vara hemma igen!  Men med allt gott kommer något jobbigt. Universitetsintagningen har kommit. Jag kom in. Kunde jag inte bara inte kommit in så hade jag sluppit att tänka på vad jag vill göra. Fast jag vet vad jag vill, jag vill inte plugga nu. Men det blir ju så jobbigt när man vet att man kommit in!

Gud vad jag har saknat att skriva ut allt jag tänker. Jag har saknat bloggen.

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen, och sedan ska jag träna. Det behöver jag efter de två kilona jag gått upp. Även om jag inte kommer gå ner dem igen så känns det ju i alla fall bättre.

Jag måste bara klaga lite på boken jag läser nu. Eller inte på boken, men på personen som har översatt den från engelska.

Vem säger "tvålopera"?? soap opera kan man la översätta till såpopera i så fall!?
Och vem säger "Du ringde" som svar när någon ropar på en?? Jag antar att det stått "you called" på engelska, men då översätter man la till "du ropade" eller är det bara jag som är knäpp??

Nej nu ska jag titta igenom bilderna från resan, och redigera några, och sedan ploppar dem upp här!

Puss och kram!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0