Sär skrivning ;)

Vi pratade om särskrivning i skolan härom dan, ja eller inte i skolan på en lektion men jag o mina kompisar. Och efter det har jag tänkt på det flera gånger när jag skrivit och jag har kommit fram till att jag har ganska svårt för en del ord som typ "såhär/så här" och "migsjälv/mig själv". Ja eller det sista vet jag ju att det ska vara mig själv, o att det inte finns ett ord som heter migjsälv, men jag skriver alltid så ändå xD

Sedan har jag kommit fram till att när jag inte vet om det ska vara ett eller två ord så fuskar jag ofta genom att göra ett litet mellanrum, typ så att det kan se ut som ett mellanrum, men ändå som om man bara pausat lite mitt i ett ord o fortsatt pyttelite ifrån.. haha.
Jag vet att det låter jätte knäppt, men sån är jag xD
Blir dock lite svårt när man kommer till en dator o inte vet hur det ska vara, men då har man ju alltid sin vän google! ;)

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0