Milano Tisdag 16/2-10

Vi började dagen med frukost och utchecking, och sedan lämnade vi in våra väskor på hotellets... väskrum(?) så vi slapp bära runt på dem hela dagen.

Vi tog en spårvagn in till stan och gick runt där ett tag.

Vi gick på en marknad där dem sålde allt möjligt, och jag köpte tre kajalpennor.
Vi såg Milanos vackra flod, som inte hade något vatten i sig alls, däremot hade dem en tavla på hur floden såg ut för 30-40 år sedan!
Ganska smart att lägga pengar på att fixa sånt istället för att ta hand om floden!?

Vi hamnade på ett mysigt kaffe där jag drack jätte god varm choklad, gjord på riktig choklad så den var tjock och god.

Efter det hittade jag en BH som jag kan använda och sola i på Gran Canaria, så jag slipper få ful trekantsbikini-bränna till balen!

Vi åt lunch på en liten pizzeria och sedan åkte vi och hämtade väskorna på hotellet.
Vi tog spårvagnen tillbaka till centrum och tog bussen mot flygplatsen.

Sedan satt vi och väntade i två timmar, och eftersom det inte fanns något att göra på den lilla flygplatsen blev det till att sitta och läsa.

Vi flög till frankfurt igen, och sedan flög vi äntligen mot Göteborg!
Sjukt skönt att slippa allas blickar vart man än går, och sjukt skönt att fatta vad folk säger till en!

Italienarna kunde knappt någon engelska alls i Milano, och vi fick använda våran spanska för att försöka fatta vad dem snackade om.

Våra väskor kom fram allra sist, och vi åkte trötta hemmåt klockan halv tolv typ.

På vägen hem snöade det, och vi såg en räv på kanten av motorvägen!
Men det är skönt att vara hemma!


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0