Tröjfabrik!

Idag var jag på bra humör, vilket fick mig att ta tag i ett av linnena jag köpte på Ullared för ett tag sen, och måla lite på det! :) Såhär gick det till:

1) Jag plockade fram pennor och färg för textiler

2) Jag hade redan innan valt vad jag ville ha för bild och text, så jag skrev upp texten så jag ville ha det på ett vitt papper, och sedan klippte jag ut bokstäverna.


3) Sedan skrev jag ut bilden, och målade upp två lite mindre versioner på vitt papper, och klippte ut dem också.

4) Sedan la jag ut allt på linnet, och nålade fast dem.

5) Jag målade med svart penna runt alla kanter, och sedan klippte jag ut detaljerna och la ut dem, och målade runt dem kanterna också.

6) Sedan tog jag fram målarfärgen och målade allt som skulle vara i rött, och sedan fortsatte jag med vitt.



Blev ganska nöjd till slut, nu måste jag bara vänta på att färgen ska torka, och sedan ska jag stryka linnet! :)


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0