lugn onsdag

Sitter här och jobbar på mitt svenska tal som jag ska hålla på fredag. Det är en del av nationella provet så jag måste försöka få till det bra. Problemet är bara att jag inte vet om det ska vara formellt, och jag har en hel massa frågor som jag behöver fråga min lärare, men hon är sjuk och jag har inte haft en svenska lektion på en o cn halv vecka nu så... :/

Idag var det Livskunskaps dag i skolan, så det blev att sitta i teatern och lyssna på två personer som var där och pratade.
Först var det om relationer och sexuallitet, sedan hade vi en lång rast så då blev det lunch på espresso house, och sedan var det tillbaka till skolan och lyssna på nästa person som pratade om ekonomi och olika konsumentregler.

Ganska intressant, men lite små långtråkigt också...

Är sjukt sugen på att fota lite, men har så mycket att göra så jag hinner inte med det just nu :(
Och sedan regnar det ute, och blåser och då blir det så komplicerat att försöka få bra bilder och hålla kameran torr samtidigt och det blir så tråkigt ljus när man fotar inne så jag får nog hålla mig ett tag helt enkelt!

Istället blir det lite photoshop, mitt substitute (haha kommer inte på ett lika bra svenskt ord att översätta till) till fotografering...


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0