tv, film och lite mer tv...

Jaa dagarna rullar på som vanligt.
Idag har jag käkat en cookie, och slösat ännu mer pengar i cafét, plus att jonas hade bakat rulltårta till textkommunikations- fikapausen.

Imorgon bär hela klassen och B klassen av till Gbg för att vara statister i Andra Avenyn.
Andra Avenyn är kanske inte den mest intressanta eller bra serien som gått på tv, men hur många gånger få man vara med på någonsorts riktigt filminspelning? Ja tycker i alla fall att de ska bli kul att se hur det går till i verkligheten bakom kameran, men ja kommer dö av nervositet innan!  7:15 tåget ska vi ta in oxå, och vi ska vara festklädda. Jag är ju så pep att gå upp klockan 5:40 för att göra mig festklädd. Inte.
Men vi har i alla fall sovmorgon på torsdag så jag får ta o sova ut då.




På tal om filminspelning har vi snart klippt klart våran film i skolan, hoppas att det blir filmvisning på fredag, jag ser verkligen fram emot att få se alla andras filmer! Vi gör som jag berättat tidigare om filmerna vi gjorde förut så att de ska bli bättre och vi ska lära oss ordentligt hur man ska göra, och jag trodde först inte att denna skulle bli lika bra som orginalet, men jag har nog kommit fram till att denna i alla fall inte är riktigt så dålig som ja trodde den skulle bli. Ett par scener var defenitivt bättre i den förra filmen, men vi har även lagt till ett par scener som jag verkligen gillar!

Det är helt sjukt jobbigt, för sen vi började med filmkunskap och fick reda på 180 graders regeln och alla andra regler man ska tänka på när man filmar, så tittar jag efter det på ALLT jag ser på. Filmer, tv-serier, och program. Det är sjuk irriterande, speciellt om jag ser något som är slarvigt gjort så kan ja inte sluta titta på det.

  På tal om allt med tv och film så börjar Desperate Housewifes idag igen! Det e bra, då har jag något att fylla en tom tisdagskväll med istället för datorn :)


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0