Heldag i götet

Igår hade jag och mamma en heldag i göteborg. Super mysigt hade vi, och vi spenderade alldeles för mycket pengar, jag tror jag la 1040 kr på skor o kläder, vilket sved lite i plånboken eftersom jag borde spara till Turkiet...

Vi åkte in vid ett och eftersom vi skulle gå på bio vid 17:30 så blev det endel timmar vi skulle stå parkerade och det kostade 130 spänn!! 20 kronor i timman är ju helt sjukt mycket!

Till lunch blev det thaimat, jag tog kycklingspett med satay sås, mums!! Jag skulle egentligen hitta en ny väska att ha till skolan, men det fanns inga snygga så jag köpte en tröja på Rut m.fl. En klänning, en sjal, och två linnen på Indiska och ett par skor på Euro sko istället. Sen blev det Mocca latte från espressohouse och sist bar det av mot bion.

Vi såg på Dumpa honom, och först fattade vi ingenting av vad den handlade om, men sen kom vi fram till att den inte handlade om så mycket mer än folk som blev dumpade och hur man skulle och inte skulle göra för att bli dumpad...


Konstigt nog var filmen ganska bra, även om den inte riktigt hängde ihop, men det märktes att den var gjord efter en bok.

Efter bion åkte vi hemmåt och stannade på ica för att köpa middag, det blev tacos i ugnen som vi kallar det.
Tacoköttfärs på tacochips med smält ost på.. Nyttigt o bra!

Kommentarer
Postat av: Elin

tacopaj! :)

2009-03-15 @ 16:53:17
Postat av: Emmasipemmasipopp

Jag får inte käka satay. De e jordnötter :(

2009-03-15 @ 18:53:44
URL: http://grannis.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0