Mat är livet <3

Va sjukt långtråkigt jag har! :D
Ändå e ja på sjukt bra humör och sitter o skrattar åt ingenting för migsjälv. Men jag e ju som ja e ^^

Vaknade sent och kände inte alls för att bara va hemma och slappa så ja messade Carro och vi bestämde att vi skulle fika på Kungsmässan. Hennes föräldrar skulle oxå dit, så de skulle plocka upp mig ett tag senare.
Det va bara att hoppa in o ta en snabbdusch, trodde jag - det slutade med att ja duschade längre än vanligt eftersom ja inte orkade gå ut ur den.

När ja va klar sprang jag runt o försökte hitta kläder - ja måste tvätta imorron btw, alla kläder från turkiet ligger i tvättkorgen förtfarande o alla andra kläder oxå - när ja fått på mig lite kläder tog ja på lite mascara o sen gick ja ut o satte mig på trappan o väntade.

Det blev fika på Espresso house och killen i kassan va lite speciell han.
Jag sa att ja ville ha en vanilj latte o han bara log o glodde på mig, o ja ba va vill han? eftersom han inte sa något så pekade ja på en muffinsliknande sak ja ville ha o bad om o få en sån oxå. o han ba "Vad heter den?"
Ja fattade inte om han inte sett va ja pekat på eller om han försökte va rolig men ja gissar på det sista.
När Carro skulle beställa ville hon ha en brownie o han ba vill du ha grädde till? o hon sa ja, o han ba "de kostar fem kronor extra" o Carro ba "ja men ja vill ha det" o han började skratta o sa "gick du på den?"

Hans lilla försök att skämta blev sjukt kul bara för att det inte va roligt alls!

Vi fikade och satt o snackade i ett par timmar och sedan gick vi bort till bion o tittade på biotiderna så på tisdag blir det bio med Carro då å klart, o Anna o Madde. Elin o Andreas kanske oxå följer med - får hoppas på de! :)

Nu är klockan halv tio o ja har ingen jäkla aning om vad jag ska göra av resten av kvällen. Har precis tittat på fantomen på operan som alla snackar om att den e så bra, så nu har jag sett den.
Jag får la sätta på en till film här i min ensamhet kanske!? och fortsätta käka mig fet på allt ja kan hitta i skåpen.
En positiv sak är i alla fall att jag åt grönsaker - tacos - till middan o så har ja fått i mig lite melon, resten av det jag käkat idag kan vi inte ens gå in på utan att jag går upp ett par gram till i vikt ;)

Men man lever bara en gång - antar jag!? - och äta e fan det bästa som finns, så varför inte äta o va glad då? :D <3  

Ha en bra kväll! :)

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0