Pantburkar...

Hej på er!

Igår kväll satt jag uppe och var både rädd för att radion busade med mig och spelade två låtar samtidigt och för att det var så mörkt, och så var jag helt hyper och varm av att ha dansat runt så mycket att jag runt två blev helt slut och bestämde mig för att det var dags att sova. När ja lagt mig i sängen blev jag plötsligt helt vaken igen och all trötthet bara försvann.

Jag försökte sova ett tag, men när inte det gick bestämde jag mig för att läsa lite, efter det försökte ja somna igen, men jag var fortfarande helt klarvaken och jag försökte komma på något jag kunde göra för att trötta ut mig. Medans ja tänkte vad jag kunde göra började jag sakta somna, men när jag nästan somnat väcktes jag av en bil som körde fram o tillbaka på vägen utanför. Så nyfiken som jag är kunde jag inte bara ligga kvar utan var tvungen att gå upp för att se vad det var som hände. Det var nått pucko som körde mellan brevlådorna och backade fram o tillbaka och jag fattade inte va människan höll på med mer än att den la något i brevlådorna. När bilen äntligen försvann gick jag ut och kollade i brevlådan och där låg Gp. Klockan tre på natten höll nån på att köra fram o tillbaka och dela ut Gp - kul jobb! 

 Jag gick tillbaka till sängen men var pigg igen så jag letade fram ett sudoku och började göra lite i det men tillslut blev jag så tött i ögonen att jag la undan den och försökte sova igen, men så fort ja släkte lampan blev jag klarvaken.

Jag orkade inte bara ligga där så jag gick upp och bestämde mig för att måla om naglarna, och började med att ta bort det ja redan hade o satte mig sedan i köket och målade dem likadant som innan, fast tärningsprickarna blev i oranget istället för rosa ^^

När naglarna nästan torkat gick jag och la mig igen och somnade runt fem, med naglarna på magen för att ja inte skulle kleta ut det över hela sängen.

Strax efter nio på mogonen väcktes jag av att jag hörde grävmaskinen gå i gång och jag var tvungen att gå upp för att se vad som hände. Det var farfar som höll på att hjälpa grannen med hans uppfart.

Jag kände mig ganska pigg även om ja bara sovit typ fyra timmar, så jag gick upp och satte igång en maskin med tvätt och gick och åt frukost. Plötsligt fick jag ett infall och jag tog bussen 11:03 ner till stationen med en stor bag och en pappkasse - båda fulla med pantburkar. Jag kände mig jätte rolig och alla glodde när knödde mig fram och det lät om alla burkarna. De va så sjukt kul för när jag sedan hoppade på tåget för att åka en station  - till Hede - så var det ett par flickor som inte ens vågade sitta mittemot mig. När jag kom till Hede gick jag till Ica maxi och pantade burkarna - det blev 35 kronor! - och gick in o handlade lite.

Jag har fixat en självscanner så när jag skulle betala i den automatiska apparaten visste ja inte riktigt hur jag skulle göra med kvittot på pantburkarna så när den bad om rabattlappar stoppade jag in kvittot, men maskinen spottade ut det igen och sa att pantkvitton skulle visas senare, så jag klickade vidare och helt plötsligt var det klart och jag fattade ingenting, vadå senare?? Men skit samma, jag får la komma ihåg pantgrejjen nästa gång jag handlar ^^

Jag gick till Hede station och väntade på tåget i tjugo minuter och sedan gick jag in på biblan o lånade en bok för att kunna underhålla mig om jag får tråkigt, efter det gick jag hem och nu känner jag hur trött jag faktiskt är efter natten.

Jag får ta och försöka sova lite snart kanske...

Have a nice day! :D

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0