Varning för halka!

Idag vaknade jag upp trött över att börja skolan igen efter jullovet. Jag gjorde mina vanliga sysslor och plötsligt när jag ska äta frukost tittar jag ut genom fönstret... SNÖ! Det snöar för fullt ute, och senast igår regnade det. "Akta så du inte halkar när du går till skolan, det är glashalt" säger min mamma innan hon åker till jobbet.
Och visst har hon rätt.

1) Hon är en mamma, de har alltid rätt, hur frustrerande det än kan vara.
2) Det pissregnade igårkväll och under natten var det flera minusgrader.
och sist men absolut viktigast 3) Det låg massa snö över som gömde halkan.
Och det var precis det trean berättar för oss som gjorde min dag när jag vandrade iväg hemmifrån.
Allt gick bra, förutom att jag måste sett ut som om jag skadat mig på något sätt så som jag stapplade fram på hala skor och tog så små steg jag bara kunde. Men plötsligt förvandlades jag till bambi på hal is, då en stor ispöl plötsligt befann sig under mig, och innan jag han tänka något låg jag på ryggen med bena upp i luften.
Efter att nästan ha ramlat igen lyckades jag ta mig upp på benen och fortsätta min väg mot skolan, full med snö på alla möjliga trevliga, och mindre trevliga, ställen.
Väl i skolan var det ganska slappt då jag slutade redan vid ett. Efter en spanska lektion som segade sig fram i sakta 3 km/h typ, sprang jag i princip ner till skåpet och tog på mig kläderna. Dags att möta halkan igen. Men det var det värt!
Jag skulle få komma hem och äta, vilket jag knappt gjorde på lunchen eftersom den innefattade äcklig pyttipanna eller någon sorts korvsås med ris.
När jag kom hem bakade jag scones och kröp ihop i soffan och tittade på reprisavsnitt av Desperate.

Resten av min dag är mindre intressant eftersom det mest handlar om ännu mer tv, lite data och ett par varma mackor till middag!

Hoppas ni haft en mindre halkig dag än jag!
och hoppas att morgondagen inte  innebär is!

Puss på näsan

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0