24 hours ago bakade jag muffins...

Måndag
Klockan började närma sig nio en måndagkväll.. Jag började känna mig trött och tänkte precis att jag ganska snart skulle börja ta dra mig mot sängen. En plötslig impuls fick mig att öppna mobilen och där möttes jag av en påminnelse som gått igång vid fem tidigare under dagen men som jag missat. "Baka till klassen" stod det lite fint där i. Fasen oxå jag skulle ju baka till klassen så vi kunde ha fikarast under textkommunikationen. Jag började rota runt bland receptböckerna och kom till slut fram till att muffins är ganska enkelt och går ganska snabbt att röra ihop, så jag satte igång.

Cirka en timma senare stoppade jag in muffinsarna i ugnen och en kvart senare var de klara. Det blev en blandning av choklad/mariannegodis-muffins. Jag tog ungeför hälften av chokladsåsen som receptet sa att jag skulle ha i, och tog även i mariannekross som vi köpt i någon butik nån gång. Det blev i alla fall något, och mina underbara klasskompisar låtsades om inte annat att de gillade dem. :D

Att socker och ägg kan vara så gott! Jag blandade i mariannekross i mjölet för att få lite mintaktig smak. Jag hällde i smeten till ungefär hälten i formarna...
Klara!

Tadaaa! Klara :)

Tisdag
Idag hände typ inget speciellt mer än att dagen var allmänt tröttsam som tisdagar brukar vara.
Efter skolan gick jag och köpte benskydd till min pappas jobbarkompis xD
Jag har hållit mitt löfte också, jag har ju lovat migsjälv och mina föräldrar att jag ska övningsköra varje dag i en vecka från och med i söndags. Tredje dagen idag alltså :)
En applåd till mig att jag äntligen börjat övningsköra igen efter ett uppehåll på typ en o en halv månad..
Nu MÅSTE jag sova om jag ska orka gå upp i morgon, så ha det gött!

Pössar   //Tilda

Kommentarer
Postat av: anus

duktig :D

2009-01-30 @ 19:13:14

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0