Model Lab

...I Torsdags åkte Josse, hennes kompis Hanna och jag till Gbg för att bli fottade på Model Lab!


Vi tog kavrt i fem tåget och var alltså i göteborg klockan typ tio över fem. Vi började vandra bort mot kungsgatan, där det ligger, och när vi väl hittat till rätt nummer stod vi utanför den låsta dörren och väntade på att klockan skulle bli kvart i sex.
Några minuter senare kommer en tjej ut genom dörren, och vi slinker in.
Inne i själva lokalen var det jätte fint, och vi träffar en tjej som säger åt oss vart vi ska byta om till våra första ombyten, vi hade med oss tre totalt. Så vi gjorde det, och sedan gick vi ut och satte oss i ett par soffor och fyllde i "kontakter" som de ringer och ger ett erbjudande att de kan få komma och bli sminkade där gratis. Om vi skrev i tio var så skulle vi få ett foto var gratis. Så det gjorde vi så klart då.

När vi gjort det fick vi själva fixa i ordning vårat hår och sedan väntade vi på att bli sminkade. När klockan var ungefär sju började en tjej att sminka jossan, och när hon var klar tänke tjejen som sminkat henne precis börja på mig, hon hade bara hunnit sätta upp mitt hår så det inte skulle vara ivägen, när någon ropade på henne. Hon sa jag kommer strax, och det gjorde hon oxå, för att berätta att hon var tvungen att hjälpa någon med en dator. Så vi väntade, och väntade... och sedan när det hade det gått en timma, och vi var skit trötta på att vänta för länge sedan, kom hon tillbaka. Jag och Hanna blev sminkade och när vi väntat på att de som var inne och blev fottade var det äntligen våran tur.

Väl inne i fotostudion hade vi skit roligt, och det var absolut värt väntandet. Vi turades om att ta ungefär sju bilder, och tjejen som fotograferade var helgrym! Hon var inte direkt den smalaste tjejen man kan tänka sig, utan snarare tvärt om, men hon visade precis hur hon ville att vi skulle sitta, eller stå. När vi fottat ett tag bad hpn oss gå och byta kläder, och sedan gick vi till ett annat ställe och fottade.
På det första stället fick vi sitta ner i en stol, på det mellersta stället fick vi stå upp vid en fläkt, och på den sista fick vi sitta i en halv glaskula som hängde i taket. Allra sist fick vi ta ett par bilder där vi satt över ett spegelbord så att vi blev reflekterade. Det var skit ballt, och jätte kul. Och direkt när vi var klara ville jag gå tillbaka och göra det igen!

Tyvärr fick vi inte ens se bilderna, eftersom vi är under 18, så vi får komma tillbaka en annan gång med våra föräldrar för att se på bilderna, och köpa några om vi vill det. Fast bilderna kostar ganska mycket. det första kostar 350 och sedan sjunker priset desto fler man köper. Men om vi köper en får vi i alla fall en gratis också. Vi får väll se hur det blir....


Sminkning på model lab
Här är i alla fall en bild jag tog efteråt, hemma i pyamas, så ni kan se hur jag var sminkad...

Jaa det var det jag ville berätta om, om om ni får ett erbjudande om det så tacka ja, för det var bland det roligaste jag gjort på länge!! :D

Kommentarer
Postat av: Emmpis

schnygging ^^



sara vill hälsa oxo:

shghgjgnhfnhhfbbgghhbghghhgghhjbj

hhjjhmjknjnhjjhjjhjhnjhnhuhhyhgod

sara thea linnea evelina mamma pappa arvid

emma max



hon har skills på namn! ;D (skrev helt själv utan hjälp . najjs, det visste inte änns jag om henne xD



Mathias vill oxo hälsa tydligen:

ich hiesse mathias. Ich bin 13 jahre alt.

Wie alt bist du??



(alltså, lol på den här kommentaren xD)

pöss på raj tildur <3

2009-02-01 @ 11:55:06
URL: http://grannis.blogg.se/
Postat av: Jag

Hahaha sara e världens gulligaste unge och yngsta bloggare <3

2009-02-02 @ 21:28:03
URL: http://tildaanvildan.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0