Kan man få blåmärken på fingrarna?

Hej hallå.. Svaret är ja, och här har vi ett levande bevis på det!  -Jag

Efter mitt och Annas slagsmål under filminspelningen igår är mitt ringfinger på höger hand nu handikappat och helt lila. I alla fall toppen av fingret.
Såhär var det, vi spelade in en om ett missförstånd mellan en mobil. En tjej trodde att en annan tjej tagit hennes mobil, och för att få tillbaka "sin" mobil hoppade tjejen på den andra och slog ner henne. När vi övat in nästa scen där jag ligger på golvet och ska bli påhoppad skall vi börja filma och Carro klickar igång kameran. Anna flyger mot mig krypandes på knä, och hon gör det inte direkt lugnt, hon sätter ner sitt knä rätt på min hand som ligger utsträckt på golvet och det knakar till.
Både jag och Anna skriker, och jag går till toan för att kyla ner mina stackars mosade fingrar. Vi skrattar åt hur rolga vi såg ut när vi låg på varandra och skrek, och fortsätter sedan filmingen, mot min viljan.
Vi får klart filmen som slutar med att Anna mördar mig, och sen bar det av hemmåt. Mitt finger börjar bli lila, men inte lika lila som det var i morse när jag vaknade. Tjockt är det oxå, ungefär dubbelt så stort som mitt andra ringfinger.
Nu kan jag inte röra vid något utan att det gör ont, men that's life...

Nu på kvällen började det snöa, och jag och pappa gav oss ut och övningskörde, första gången ja körde i snö, eller i alla fall med en bit snö på marken. Det var halt och lite läskigt, men annars gick det bra :)

Tyvärr har jag inte orkat bära ner min mobil, eller min kamera till källaren så jag kan inte lägga in några fina bilder på mitt finger eller snön, så det får ni klara er utan. Nu ska jag gå och sova tidigt eftersom jag är fruktansvärt trött precis som vanligt, och imorgon har jag sovmorgon till 11.40 och på kvällen ska jag på bio. :D

Goder natter!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0