Don't just float with the stream!

 Idag har jag haft en dag när jag stört mig otroligt mycket på endel människor. Speciellt en.
Jag stör mig på folk som bara flyter med i strömmen, och knappt säger någonting själva. Jag vet att man kan vara blyg eller bara almänt tyst, och det är okej, sån är jag själv ibland med vissa människor. Men det jag inte tycker är okej är när en människa är med folk hon inte passar in med, och bara följer efter dem för att ha något att göra, bara för att inte behöva stå själv en stund.
Jag gillar inte heller att vara själv i skolan, det känns så otroligt ensamt bland alla tusentals människor som går med någon, och där står man själv och glor förvirrat omkring sig för att se ett välbekant ansikte. Det är inte så jag menar. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att få fram det jag verkligen vill.
Men jag ska försöka förklara hur läget är!

Det är en tjej, som inte bryr sig särskillt mycket om utseendet, eller kläder och hon ser yngre ut än min lilla syrra som är två år yngre än mig! Hon hänger bara efter oss i skolan även om både vi och hon vet att att vi inte passar ihop, eller egentligen är kompisar. Hon är med oss bara för att inte behöva vara själv. Hon har kompisar i en annan klass, men hon vågar inte vara med dem på rasten för då är hon typ rädd att hon ska behöva vara själv på lektionen sen eller nått. Jag hade tyckt det var okej att hon var med oss ibland, typ på lunchen och så, för vem vill äta själv?
Men hon hänge ALLTID efter oss, och hon vet antagligen mer om mig än vad jag själv vet eftersom hon lyssnar på allt vi säger och suger in minsta lilla detalj. Om någon frågar mig något kan hon ibland svara "jo men du vet bla bla bla" Något som de jag verkligen är kompis med kanske inte hört när jag berättat, och så svarar hon!? Jag klarar inte av det för jag kan inte ens bestämma bio med mina vänner utan att jag måste fråga om hon vill med för att inte få dåligt samvete, men om hon följer med blir allt förstört, jobbig, tråkigt och pinsamt! Jag vill inte ens vara med människan, och hon vill egentligen inte vara med oss heller. Hon bara sitter vid oss, ler och skrattar om någon säger nått kul.
Om någon berättar om en kille till exempel och hon frågar vem det är så händer det att ingen svarar eftersom vi inte vill att hon skall veta eftersom det är personligt. Lite senare kanske samma person berättar om nått kul killen sa, och då sitter hon där och skrattar även om hon inte ens vet vem människan är! Vi kan inte heller vänta tills senare, när hon inte är med, med att berätta något personligt som vi inte vill att hon skall veta för hon är alltid med! Hon är alltid en meter bakom oss, vart vi än går!

Alltså jag klarar inte av det! Alla skall få en chans, (och det har hon mer än fått) och ingen skall behöva vara ensam, men skall man verkligen tvingas vara med någon som man inte passar ihop med, någon som får en att må dåligt eftersom personen stör stämningen i gruppen? Jag tycker inte det. Varför kan hon inte förstå att vi inte vill att hon skall hänga efter oss hela tiden? Hon har faktiskt kompisar som har samma intressen som henne och som hon verkar trivas med, varför kan hon inte bara vara med dem??

Jag vet inte vad jag ska göra för jag vill inte att det skall behöva vara så ända tills vi slutar trean!



Har lite tråkigt så jag gjorde en bild i photoshop...  xD



Imorgon om en vecka <3  :D
Hare bäst!

Kommentarer
Postat av: Marcus!

Det kommer bli bättre matilda! ja lovar! :D :P



va händer om en veckaa??? (a)



metrobloggen.se/gyllis

2009-02-17 @ 22:14:22
URL: http://metrobloggen.se/gyllis

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0