Click to protect

Hittade för ett par dagar sedan en hemsida där man kan klicka för att hjälpa till att skydda regnskogen. Även om det kanske inte är det bästa sättet att hjälpa miljön så är det i alla fall något man lika gärna kan göra när man ändå sitter och slösar el vid datorn. Jag valde precis hemsidan som förstasida, så nu ska jag klicka på knappen varje gång jag går in på internet och hjälpa till att skydda 11.4 square feet med regnskog.. jag måste kolla upp hur mycket det är med svenska mått...
Varje gång någon klickar så räknar datorn in det, och sedan är det sponsorer som betalar pengar för att skydda skogen, så ju fler folk som klickar desto mer pengar skänker dem.
Om man vill hjälpa till ännu mer kan man köpa kläder och smycken, och då går även pengarna till välgörenhet. Jag vet inte exakt hur mycket, för jag är inte så insatt i det. Jag tyckte bara att det verkar vara en superbra ide, och ja.. bra helt enkelt xD

Idag har varit en helt vrickad dag för att byta ämne. På gympan kämpade jag mer än vad jag brukar göra och jag tyckte att många andra oxå gjorde det, men det höll inte våran lärare med om, nej på slutet av lektionen kommenterade hon " Jag tycker att detta var en dålig lektion, det verkade som om alla bara sprang runt o fjantade sig"
-ursäkta?? nej?
men hon är som hon är o jag kommer aldrig att få mer än g i gympa ändå så jag bryr mig inte..
Efter gympan flög nått i mig o elin och jag minns inget mer av rasten eller svenskalektionen än massa ord på m! Morot sa jag, Makaron sa elin, och så höll vi på och säga ord på m fram och tillbaka. Bra tidsfördriv om inte annat..

Ja det var nog det.. övningskört har jag fått gjort idag oxå.. jag börjar ta igen mig nu :)

Klicka här för att gå in på hemsidan jag snackade om och klicka en gång eller lägg till den som startsida :)

// Tildaa

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0