Skolresa till Louisiana

Okej det var inte USA foto B eleverna drog till - vilket de allra flesta nog tänker på när man säger Louisiana - men det var till Danmark vi bar av.

Vi möttes klockan 8 (!!!) och ute var det frost och minus 7 grader! (BURR!)
Trötta satte vi oss i en iskall buss och åkte iväg på en två timmar lång åktur till helsingborg där vi skulle ta färgan över till det lilla platta landet.



På bussen pågick brottningsmatcher av Simon och Filip längst bak så man kunde inte direkt sova, men åkturen gick ändå ganska snabbt, och våran filosofilärare Larsa hoppade på mitt i en rondell i varberg utan att vi märkte något - men helt plötsligt var han bara där!

På båten gick det fort, och vi hann bara gå på toa och ta en snabb runda i taxfreen innan vi var över i Danmark och det var dags att vandra ner till bussen igen.

Väl framme i danmark åkte vi bussen i en kvart och sedan var vi framme i Louisiana.
Där fick vi en guidad tur på museet där guiden som blandade svenska och danska - vilket bara blev en helt geggig gröt i mitt huvud - berättade om Jacob Holt och hans fotografier.

När vi gått där i en o en halv timma fick vi lunch, eller ja vi fick äta den lunchen vi hade med oss, och efter det sprang vi runt på våra små egna upptäcksfärder i museet.

Jag och Rana var med på en TV och vi hittade ett roligt vitt rum med toalett och glödlampor.
När vi kom in i rummet efter fanns en till tv över ett ställe där vi varit innan och det blev lite roligt så vi började gapskratta, och en sur tant shhhhhyshade åt oss... :/

Efter museet satte vi oss på bussen och åkte mot Köpenhamn.
Där fick vi typ en o en halv timma fritid, så Rana, Jenny och jag vandrade upp och ner för ströget typ fyra gånger, hälsade på Ranas "bröder" och åt på Kentucky Fried Chicken.


Sedan åkte vi hemmåt igen, på bussen hem var det kaos, och killarna körde nån lek som gick ut på att dem gav uppdrag till varandra. Det blev bland annat allsång, frierier, massage, bekännelser i högtalarna och mycket mer.
Roliga var dem att titta på in alla fall!

Senare när vi kommit över till sverige igen tittade vi på en film och jag halvsov hela vägen hem.
Väl hemma blev jag hämtad, och gick direkt och la mig - klockan halv tio.

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0