Och det är därför jag inte har jeans

Ja idag skulle jag ner och köpa ett par jeans efterom mamma lovat att köpa ett par till mig i min favoritbutik när vi är i Milano om jag köper ett par själv innan.
Hon tycker att jag behöver ha fler jeans helt enkelt...
och det kan man kanske förstå eftersom jag bara har två par som jag faktiskt använder, och dem använder jag la sådär en gång i månaden - ibland mer.

Så jag vandrade runt från affär till affär och provade typ fem par i varje, och hittade inga, just det INGA alls.
Eller jag hittade faktiskt tre par som jag gillade, men inga gick att knäppa, och det fanns ingen större storlek.
Det är då man känner sig tjock.
Jag står och får inte igen byxor i stoprlek 38.
Det känns ju så kul att jag behyölver storlek 40!
Men jag hittade ju inga i den storleken, och hade jag gjort det så hade nog inte dem passat heller, eftersom det som passar på låren är för litet på rumpan, och tvärt om.

Så det är därför kära vänner som jag inte använder jeans, utan helst kör på leggings!


Men jag fick i alla fall köpt lite annat, som till exempel en trevlig tidning.

Jag har blivit tillfrågad att följa med två personer att träna idag - gjorde jag det? Nej.

Varför inte?? Jo för jag tror inte det är det som är problemet.
För ett halvår sen när jag aldrig tränade fick jag på mig mina favvo jeans, efter att jag tränat i två månader passade dem inte längre...

Jag vet inte om det bara är jag som inte vill inse att jag blivit större, eller om det har något med träningen att göra, men jag skyller i alla fall på det sistnämnda!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0