Jul -09

Det har hänt en massa sedan jag sist var inne på bloggen.
Måste erkänna att jag inte alls varit sugen på att blogga på senaste tiden, men nu börjar det komma tillbaka igen! :)

Okej, jag antar att jag ska börja från början och ta allt ni missat!





Dan före Julafton

ja vad jag gjorde på dan var... massor. Vi lagade mat, pyntade, städade, och lagade julgodis.
Lite sena, men bättre sent än aldrig!
Jag färgade även håret, så nu är utväxten borta, och håret är myyycket mörkare!


Julafton


Dagen började med att jag gick upp och hittade ett fint litet julkort från anna och sedan blev det iordningfixande.
Det är ju så sjukt nödvändigt egentligen att sminka sig o fixa för att sitta hemma hela dagen!?
Jaja, efter det blev det dukning, och sedan kom farmor, farfar och min farbror Janne, och hundarna såklart.
Vi åt lunch (frukost för mig o syrran) -julgröt, och för en gångs skull hade mamma bara i tre mandlar istället för hela paketet.
Så i år behövde jag inte rimma en enda gång! :D ( I vanliga fall brukar jag behöva rimma typ minst tre gånger!)

Efter julgröten blev det en promenad för att rasta hundarna lite, och efter att vi halkat runt och sett världens sötaste minsta hund så kollade vi på halva Kalle Ankas jul.
Sedan blev det glögg och allmänt väntande.
Senare blev det julmaten och när vi var så mätta att vi nästan spydde öppnade vi aladdinpaketet.Lite senare lekte jojo lite tomte och vi öppnadei julklapparna.
Kvällen avslutades med film och buzzspel.



Efterlämnat efter dagen var
# Massor av godis - som jag går och äter hela tiden (och skapar ett enormt sockerberoende)
# Två tuggben på våran matta - och en lite hundsjuk mig
# Massor av julmat - som vi tvingas äta av flera gånger av dagen

På juldagen blev det slappande och film.

Och igår blev det mellandagsrea-shopping.
Jag fick köpt lite kläder, eller jag fick lite kläder tack vare lite julklappspengar!
Så nu är jag nöjd och glad! :D

Hoppas alla fått en sjukt bra jul! <3


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0