School

Hej :)
Facebook funkar inte och jag blev lite depp så jag gick in här istället!
Imorgon börjar vi med schemat och jag vill inte ens tänka på vilka siffror det står när jag trycker in "alarmset" på min väckarklocka!

Idag sprang vi runt på skolan och hittade på låtsas projektarbeten i små grupper.
Jag hamnade med Alexandra och Jonas, och när vi drog en lapp på vilket ämne vi skulle göra ett projektarbete om fick vi "Ankor"!

Efter lite brainstorming kom vi fram till att vi skulle föda upp och göda en anka.
Vi skulle börja med att köpa ett ägg som vi skulle lägga under en varmelampa, och när det sedan kläckts skulle vi föda upp ankan och göda den så mycket som möjligt, för att vi sedan strax innan arbetet skulle vara klart skulle slakta den och så skulle jag laga till något som jonas skulle äta.
Vi skulle samanställa projektet i en bok med bilder och text och boken skulle avslutas med receptet på ankan.

Det var ganska skoj, och om något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att göra som projektarbete - förutom det med att faktiskt döda ankan och käka upp den!!

Nu lagade jag precis tacos till middag eftersom mins syster satt och tjatade om att hon var hungrig.. så för första gången idag är jag mätt ;)

Tillbaka till skolan - tillbaka till hungriga dagar, och tomma plånböcker efter cafets kycklingmackor!
Haha men that's life.. lite kul att se folket igen, fast hela skolan vimmlar av massa småungar.. usch ;)

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0