April, April...

Första April idag, och lediga var vi från skolan oxå, men satt jag hemma och latade mig i solen eller gick på stan och shoppade med mina kompisar? -Nej, jag var och spelade in våran reklamfilm till skolan. Yippie.

Vi tar det från början. Jag vaknade upp, och duschade, sen ringde jag till vårdcentralen och bokade en tid, och sen käkade jag frukost. När jag gjort mig i ordning o käkat lunch gick jag iväg med filmkameran över axeln för att möta Kleemensarna.
När vi träffades försökte dem lura mig om att vi hade ett problem med filmningen, men jag kom på massa ideer på hur vi kunde göra istället, o de ba: "...ehm april april" Ganska misslyckat hörrni ;)
Lite senare sms:ade vi Jossan och Elin och skrev att de ringt från apollo o sagt att de avråder oss från att åka till turkiet till sommaren eftersom det e orligheter där, och att vi kunde åka i September istället om vi ville, men att det skulle bli 2000 kr dyrare då, och de gick verkligen på det och började fråga vad vi skulle göra. Sen ringde de upp, och vi räknade till tre o sen skrek vi april april, o de blev helt tysta xD Kul va de!

När vi va framme på Kungs recond tog vi fram filmkamerorna och filmade lite innan bilder, och sen satte vi igång. Han höll på i en kvart, o sen gick han iväg lite. När han kom tillbaka frågade han "tror ni ni fick med allt?" o vi ba eehm.. va det allt? fast de sa vi inte utan vi ba "aa" o sen tackade vi och gick. xD

Vi skulle egentligen fortsatt filma hos mig ikväll, men eftersom att det bara tog en kvart o vi räknat med ett par timmar kanske, så gick vi för att leta upp en annan ren bil att filma istället för min.

Vi kom till skolan, och gick in för att leta upp någon som kunde tänka sig låna ut sin rena nya bil, men ingen hade nån, och vi började istället leta efter någon som kunde tänka sig att vara med och spela Marcus motroll. Men ingen hade tid eller ville ställa upp så jag fick ta den rollen.


Vi gick ut på parkeringen, och sen började de plocka fram kläder o en keps till mig, för ja skulle tydligen vara bonde..
Medans jag stod i leggings o i tjocktröja kom 731:an förbi.. och ja ba YES! ne, men de va lite skoj, sen fick ja låna Cairos byxor, och hon tog min klänning som kjol, och sen körde vi. Vi filmade vid den renaste bilden vi hittade på skolans parkering, vilket var en svart bmw.

Medans vi höll på att filma Marcus en liten bit ifrån bilen dök ägaren upp - och det var REKTORN!  Vi gick lite diskret åt sidan så han kunde köra iväg, men ja tror inte han såg att vi filmade hans bil.

När vi var klara med filmningen bytte vi om tillbaka och gick och käkade glass på torget! mysigt och gott! Vädret va ju helt underbart oxå, så det blev ju bara bättre!

Efter glassen gick vi till hemköp och köpte godis, och sen gick vi hem åt olika håll -  eller de tog pendeln och jag gick xD

Dagens inköp:
Stay ups och dumleklubbor!






Puss på magen!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0